آموزش نصب پکیج گازی (الزامات ایمنی) با مدرک معتبر

آموزش تعمیرات پکیج چیلر کولرگازی با مدرک رسمی زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور جهت ورود به بازار

سلام من در خدمت شما هستم هر سوالی دارید از من بپرسید...

ثبت نام از طریق واتس اپ
Close and go back to page

·         پکیج شوفاژ گازی می بایست به مقدار گرمایشی مناسب(مانند رادیاتور) و شبکه توزیع کننده آبگرم بهداشتی که متناسب با توان و عملکرد آن باشد متصل شود. استفاده از دستگاه به غیر از موارد توصیه شده مجاز نیست.

·        نصب و تعمیر پکیج و یا هرنوع مداخله در دستگاه پکیج می بایست مطابق قوانین جاری و یا اصول فنی و قواعد مشخص شده توسط سازنده باشد. نصب غیر صحیح دستگاه و همچنین دست کاری قطعات داخلی مخصوصا اجزاء مهر و موم شده، می تواند نه تنهلا به شخص بلکه به مکان نصب و لوازم اطراف آن نیز آسیب برساند، لذا سازنده دستگاه هیچ گونه مسئولیتی در رابطه با نصب دستگاه و دست کاری اجزاء داخلی توسط تکنسین غیر مجاز را ندارد.

·        برای انجام هرگونه تعمیرات بر روی دستگاه و دودکش و اتصالات مربوط، باید دستگاه را خاموش و شیر گاز را ببندید. در صورت عدم استفاده دراز مدت از پکیج، توصیه می شود دو شاخه را از پریز برق کشیده و دستگاه را در وضعیت OFF قرارداده و شیر گاز بسته و حتما در زمستان آب سیستم تخلیه گردد.

·        به منظور تخلیه آب مدار، شیر ورودی آب بهداشتی به پکیج را بسته و شیر پرکن را باز نمایید. سپس نزدیک ترین شیر آبگرم تا پکیج را باز کنید تا آب داخل سیستم به صورت کامل تخلیه شود.

·        برای تمیز کردن سطوح خارجی دستگاه، باید موارد زیر را رعایت نمود:

  1-   پکیج را خاموش کنید. 2- دوشاخه برق دستگاه را از پریز خارج کنید.3- از مواد وسایل غیرقابل اشتعال جهت نظافت پکیج استفاده نمود.

·        به کودکان یا افراد غیر متخصص اجازه ندهید تا بدون ناظر از دستگاه استفاده کنند.

·        هرگز با پای برهنه و دستان مرطوب به پکیج شوفاژ دیواری دست نزنید.

·        قبل از تمیز کردن پکیج شوفاز دیواری، حتما دو شاخه دستگاه را از پریز بکشید.

·        در صورت نصب پکیج در فضای باز، موارد زیر را رعایت فرمایید:

1-      عایق نمودن لوله های آب ورودی و خروجی برای جلوگیری از یخ زدگی

2-      مسقف بودنمحل نصب و قراردادن پوشش محافظ در اطراف دستگاه

·        حتی در صورت قطع بودن برق شهر، از دست کاری یا قطع کردن کابل ها، سیستم های تنظیم کننده یا کابل های مربوط به سیستم های ایمنی خودداری نمایید. 

·        هر چند وقت یک بار از روی نمایشگر فشار، فشار آب مدار گرمایش را بررسی نمایید. این فشار همواره باید در محدوده مجاز bar 5/1-1 قرار گرفته شده باشد. افت مکرر و دوره ای فشار دستگاه، نشانگر وجود نشتی در سیستم لوله کشی محل نصب است و باید فوراً رفع عیب گردد، چرا که تزریق مداوم آب تازه به سیستم موجب ایجاد رسوب سریع تر در سیستم گرمایش است. در هر زمان اگر احتیاج به افزایش فشار یا تخلیه مدار گرمایش باشد، حتما شیر گاز ورودی به دستگاه راقطع نموده و پس از آبگیری یا تخلیه، بعد از باز نمودن شیر گاز کلید reset را فشار دهید.

·        در صورتی که پکیج در محیط بیرون نصب شده یا احتمال کاهش دمای هوا تا کمتر از 6 درجه سانتی گراد وجود داشته باشد، دو شاخه دستگاه را از پریز برق نکشید و شیر گاز را نبندید؛ زیرا در غیر اینصورت، سیستم " ضدیخ زدگی" دستگاه از کار می افتد.

·        توصیه می شود با سرویس سالیانه پکیج شوفاژ دیواری، توسط سرویس کار مجاز، از عملکرد صحیح، کارکرد بهینه و افزایش طول عمر آن اطمینان حاصل کنید.

·        با توجه به وجود ذرات معلق در شبکه لوله کشی آب شهر  و احتمال ورود آن به داخل پکیج شوفاژ دیواری، در مسیر ورودی آب به دستگاه یک صافی قرار دارد که بهتر است آن را حداقل سالی یک بار بازدی ودر صورت لزوم تمیز نمایید.

·        طراحی این دستگاه طوری است که ته نشین شدن رسوب آب آن در حداقل ممکن است . با این حال در مناطق با املاح زیاد آب، رعایت نکات زیر دوام دستگاه را در برابر رسوب آب بیشتر می کند:

1-در مواقعی که آب گرم با درجه حرارت بالا نیاز ندارید ، بهتر است به وسیله کلید تنظیم دمای آبگرم بهداشتی، دمای آب را در پایین ترین درجه ممکن نگه دارید.

2- یک بار در سال از سرویس کار مجاز بخواهید پکیج شوفاژ دیواری را بازدید و درصورت نیاز آن را رسوب گیری کند.

3- از سرویس کار مجاز بخواهید تا در مسیر ورودی آب به پکیج شوفاژ دیواری یک دستگاه سختی گیر نصب نماید.

·     برای تمیز کردن رویه، صفحه کنترل و قطعات پلاستیکی پکیج شوفاژ دیواری، از یک دستمال آغشته به آب و صابون یا مخلوط %50 آب و الکل(برای لکه های مقاوم تر) استفاده نمایید.

نکته، به هیچ عنوان از مواد نفتی یا محلول های زبر و ساینده برای تمیز کردن دستگاه استفاده نکنید.

ارتباط با آموزشگاه دانش تاسیسات

شعبه تهران

شهر ری، سه راه ورامین، خیابان شهید غیوری، کوچه صالحی ، سرای محله شهید غیوری

تلفن:  09030770446

02136657315 - 02133372675

لوکیشن آموزشگاه دانش تاسیسات تهران

--------------------------

شعبه اصفهان

هشت بهشت غربی، انتهای ملک شمالی، نبش کوچه ریخته گران، روبروی قرض الحسنه ابوذر

تلفن: 03132722459

09909516260

09030770446

 لوکیشن آموزشگاه اصفهان

سامانه پیامک

5000203002020

جهت ثبت نام مشخصات خود را به شماره فوق پیامک نمائید.