آموزش تعمیر یخچال (عملی با مدرک فنی حرفه ای) با مدرک معتبر

آموزش تعمیرات پکیج چیلر کولرگازی با مدرک رسمی زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور جهت ورود به بازار

سلام من در خدمت شما هستم هر سوالی دارید از من بپرسید...

ثبت نام از طریق واتس اپ
Close and go back to page

آموزشگاه دانش تاسیسات اقدام به برگزاری دوره های آموزش تعمیر یخچال زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور می نماید.

آموزش تعمیرات یخچال یکی از پرطرفدار ترین دوره های آموزش تاسیسات می باشد

این دوره به صورت کاربردی و عملی برگزار می شود و مباحث تئوری نیز در کلاس مورد بحث قرار می‌گیرد. مهمترین مباحث مطرح شده آشنایی با روشن تعمیرات تخصصی یخچال ها و تعویض موتور یخچال به همراه اصول شارژ گاز مورد بررسی قرار می گیرد. آموزش تعمیرات کولر گازی را می توان هم نیاز این دوره عنوان نمود و این دو دوره می توانند مقدمه ورود به کلاس آموزش چیلر و آموزش نصب و تعمیر سردخانه باشند

 جهت مشاهده لیست تعمیرکاران یخچال کلیک کنید

آموزش یخچال به صورت کاربردی زیر نظر فنی حرفه ای

  اینستاگرام

 ثبت نام آموزش تعمیرات یخچال

نام دوره

قیمت دوره

شروع دوره

ثبت نام

آموزش تعمیرات یخچال و فریزر

3.500.000 تومان

اردیبهشت1403

ثبت نام 1

 

نام دوره

قیمت دوره

شروع دوره

ثبت نام

آموزش تعمیرات یخچال خصوصی

5.000.000تومان

با هماهنگی قبلی

ثبت نام 2

 ثبت نام 1

مقالات و اخبار ما را در اینستاگرام دنبال کنید 

 آموزش تعمیر یخچال

یکی از دوره های مورد نیاز در صنعت ساختمان و تاسیسات، اموزش تعمیرات یخچال می باشد. این دوره بدلیل کاربرد یخچال در ساختمانها و استفاده زیاد از این وسیله برای انسانها بسیار با اهمیت می باشد. دوره آموزش تعمیرات یخچال  بر اساس نیاز کارآموزان در نیاز بازار کار بر مبنای سر فصل های سازمان فنی حرفه ای کشور تدوین گردیده است. اموزش تعمیر یخچال  به همه افرادی که به کارهای فنی علاقه مند هستند توصیه میگردد. همچنین افرادی که قصد مهاجرت به خارج از کشور را دارند و نیاز به داشتن مدرک فنی حرفه ای و مهارت هستند شرکت در دوره آموزش یخچال توصیه می گردد.

سر فصل دوره آموزش یخچال

تعمیات یخچال آموزش

آموزش اجرای جوشکاری لوله مسی یخچال خانگی و تجاری،

آموزش اجرای نشت یابی در یخچال خانگی و تجاری،

آموزش شستشوی مدار، آموزش تخلیه سیستم،

 آموزش شارژ گاز یخچال فریز های صنعتی  و خانگی،

آموزش تست قطعات توسط خود دستگاه،

اشنایی با انواع اِرورها، 

تعمیرات و عیب یابی تخصصی برد به صورت  عملی،

اشنایی با فشار و واحدهای آن،  

آموزش گازها و قوانین حاکم بر آنها،  

اشنایی با  انواع کمپرسور و ساختمان داخلی آن، اشنایی با کندانسور ،لوله موئی ،اواپراتور،  فیلتر و انواع آن و رله ،اورلود ،مقاومت P.T.C، خازن و انواع آن در مدار، 

اموزش ترموستات و انواع آن و تنظیم کامل، اشنایی با سنسور ها و ترمیستور N.T.C  اشنایی با فن ها و انواع آن، انواع دیفراست (برفک زدائی( تایمر ،المنت ،ترمودیسک ،ترموفیوز ، سوئیچ ،المنت تخلیه،

  آموزش منبع آب و انواع آن ،المنت منبع آب، اشنایی با فیلتر آب ، انواع نوار دور درب، اشنایی با انواع فشار سنج و مانیفولد (گیج)، تنظیمات و آپشن ها  

 ثبت نام 1

آموزش تعمیر یخچال فریزر

بخشی از آموزش ارائه شده در دوره آموزش تعمیر یخچال مربوط به آموزش تعمیر یخچال فریزها می باشد.

  اینستا

آموزش یخچال سازی

در بخشی از آموزش تعمیر یخچال، نحوه ساخت و مونتاژ یخچال و آموزش یخچال سازی نیز به کار آموزان ارائه میگردد. اصول انتخاب اواپراتور و کندانسور یخچال، آموزش نحوه مونتاژ قطعات شامل، کندانسور، کمپرسور اواپراتور و لوله موئین در این دوره مورد بررسی قرار میگیرد. شیوه صحیح جوشکاری لوله ها نیز از نکات این آموزش می باشد. آموزش یخچال سازی در حقیقت مونتاژ کامل یخچال از صفر تا صد می باشد.

 

آموزشگاه تعمیرات یخچال

آموزشگاه فنی حرفه ای دانش تاسیسات یکی از معتبرترین مراکز آموزش تاسیسات در تهران و اصفهان می باشد که اقدام اموزش تعمیر یخچال می نماید. آموزشگاه تعمیرات یخچال دانش تاسیسات دارای تجهیزات مجهز جهت کاراموزان بوده که کاراموز بتواند در طی دوره کلیه موضوعات مطرح شده در طرح درس آموزش تعمیر یخچال را فرا بگیرد. 

 

تشریح سر فصل ها

آموزش شناخت کمپرسور و آموزش شارژ گاز کمپرسور: مجموعه ای مکانیکی شامل میل لنگ، پیستون و سوپاپ ها می باشد، که میل لنگ توسط یک موتور آسنکرون که داخل محفظه کمپرسور قرار دارد، می چرخد و در نتیجه پیستون مانند یک تلمبه عمل کرده با  باز و بسته شدن سوپاپ ها گاز موجود در سیلندر و لوله ها به گردش در می آید. گاز مرتبا از لوله برگشت مکیده شده با فشار وارد لوله رفت می شود بنابراین گاز سرما ساز مدام در حال حرکت بوده به ترتیبی عمل سرما سازی انجام می شود. روی بدنه کمپرسور معمولا سه لوله دیده می شود : لوله رفت یا فشار گاز و لوله بر گشت یا مکش و لوله کور یا لوله مخصوص شارژ گاز

آموزش تعمیر کندانسور (رادیاتور خنک کننده): از آنجایی که گاز در کمپرسور تحت فشار قرار میگیرد (تا آماده حرکت درون لوله های مسیر شود) حرارت گاز افزایش یافته واگر به طریقی این گرما از گاز سلب نشود و یا تعدیل نگردد عمل سرما سازی مختل می شود . از این رو همواره گاز تحت فشار قرار گرفته پس از کمپرسور وارد لوله های مارپیچ مانندی می شود که جایگاه این لوله در یخچال های خانگی پشت کابینت اصلی یخچال است.

آموزش تعویض فیلتر یا درایر: درون درایر را از موادی بنام سیلیکات یا سیلیکاژل پر می کنند . این مواد خاصیت رطوبت زدایی داشته و گاز پس از عبور  رطوبت خود را تماما” به این مواد میدهد و خشک می شود به مرور بر اثر کار کرد زیاد رنگ قهوه ای بسیار روشن این مواد به تیرگی می نهد و این تغییر حالت در واقع بیانگر پایان توانایی این مواد جهت رطوبت زدایی است از اینرو پیشنهاد می شود به هنگام تعویض کمپرسور یا شارژ گاز مجدد یخچال درایر را نیز تعویض نمایید تا سرما سازی کیفیت مطلوب را داشته باشد.

آموزش تعمیرات اواپراتور (محفظه تولید یخ): از آنجا که آلومینیوم در انتقال سرما از توانایی بالایی برخوردار است به طور معمول اواپراتور را از لوله های مارپیچ آلومینیومی می سازند و از آنجا که توسط بسته شدن درب جای یخی هوا درون اواپراتور مسدود می شود ،تبخیر مداوم سرما در اواپراتور دما را شدیدا” کاهش می دهد به ‌گونه ای که آب و یا هر ماده غذایی دیگری درون اواپراتور منجمد می شود.

شناخت کاپیلاری تیوب (لوله مویی): به سبب قطر بسیار کمی که داراست لوله مویی نامیده می شود . جایگاه آن بین خروجی فیلتر (درایر) و ورودی اواپراتور است. قطر و طول آن در کیفیت سرمای ایجاد شده بسیار با اهمیت است در رابطه با نقش سرما سازی آن در ادامه بحث خواهد شد. مجموعه قطعات مکانیکی شامل: کمپرسور، کندانسور، لوله مویی، درایر و اواپراتور دیده می شود.

 

نمونه سوالات فنی حرفه ای یخچال

برای دانلود نمونه سوالات فنی حرفه ای یخچال میتوانید از طریق لینک های زیر استفاده نمائید

دانلود سری اول نمونه سوالات یخچال       دانلود سری دوم       دانلود سری سوم     دانلود سری چهارم

 

اموزش تعمیر یخچال در اصفهان

ما در آموزشگاه دانش تاسیسات اقدام به برگزاری اموزش تعمیر یخچال در اصفهان نمودیم. کارگاه اموزش تعمیر یخچال در اصفهان یکی از مجهزترین کارگاه های آموزش تاسیسات در اصفهان می باشد. استفاده از یخچال ساید بای ساید در آموزش تعمیر یخچال از نکات برجسته این آموزش می باشد.

 

اموزش تعمیر یخچال در تهران

کارگاه آموزش تعمیر یخچال در تهران واقع در خیابان معلم، یک کارگاه مجهز  به انواع سیستم های تبرید ، یخچال و شبیه سازی های سیستم های تبرید می باشد که کاراموز پس از اتمام دوره اطلاعات کاملی از آموزش یخچال سازی و تبرید پیدا میکند.

 

آموزش تعمیرات یخچال فریزر

در آموزش تعمیرات یخچال فریزر علاوه بر آموزش یخچال به آموزش فریزر نیز پرداخته می شود. در حقیقت فریزر همن بخشی است که مواد غدایی جهت یخ زدن به این قسمت منتقل میگردد. به طور معمول در یک یخچال فریزر دمای بخش یخچال در حدود 3 درجه سانتی گراد ایجاد می گردد و در بخش فریزر دما تا حدود منفی 30 درجه سانتی گراد هم تولید می شود. علت اصلی تولید این دما کاهش فشار توسط لوله موئین ثانویه دستگاه می باشد. به طور معمول این یخچال فریزها دارای یک کمپرسور و دو عدد لوله موئین می باشند.

 

آموزش جوشکاری لوله مسی

 

در کلیه دوره های آموزش تعمیرات یخچال و آموزش تعمیرات یخچال فریزر یکی از بخش های بسیار مهم آموزش جوشکاری لوله مسی می باشد. آموزش جوشکاری لوله مسی به صورت عملی برای کارآموزان ارائه شده و آنها پس از فراگیری نحوه جوشکاری لوله های مسی و دستگاه جوش به صورت اختصاصی عملیات جوشکاری را انجام میدهند. 

 

آموزش تعمیر اجزاء الکتریکی یخچال

آموزش تعمیرات موتور الکتریکی: همانگونه که قبلا” نیز ذکر شد موتور الکتریکی با یک مجموعه مکانیکی کمپرسور یخچال را تشکیل می دهند. موتور یخچال از نوع آسنکرون بوده و در یخچال های مختلف نوع راه انداز خازنی و یا بدون خازن آن مورد استفاده قرار می گیرد. سرهای خروجی موتور از بدنه کمپرسور خارج شده و به سایر قطعات الکتریکی متصل می شود . معمولا” سرهای خروجی شامل سه سر سیم که مانند شکل یکی از سر سیم ها متعلق به سیم پیچ اصلی، سر سیم دوم مربوط به سیم پیچ کمکی و سر سیم سوم مشترک بین اصلی و کمکی است. بر روی بدنه بعضی از کمپرسور ها حروفی خاص، سر سیم ها را از یکدیگر تفکیک می کند.

 

روشهای عیب یابی ترموستات(اتومات)

عمل تنظیم سرما در یخچال به توسط ترموستات صورت می گیرد .اجزاء اصلی ترموستات عبارتند از:۱- بدنه فلزی ۲-کنتاکت های اتصال ۳- فانوسک محتوی گاز ۴- لوله مویی ۵- لوله بلو ۶- فنر و اهرم ها ۷- پیچ تنظیم .

  ثبت نام 1

طریقه تعویض رله استارت یا رله راه انداز موتور

آسنکرون بکار گرفته شده در مجموعه کمپرسور از نوع آسنکرون هایی است که سیم پیچ استارت تنها در لحظه راه اندازی (که همواره در این حالت بیشترین مقدار گشتاور مورد نیاز است) در مدار بوده و سپس از مدار خارج می شود. در مبحث موتور های آسنکرون به این دسته از موتور ها اشاره شد البته خروج سیم پیچ کمکی در آنها به توسط کلید گریز از مرکز صورت می گیرد.

 

در موتور یخچال سیم پیچ اصلی از مسیر رله استارت که در خارج از مجموعه کمپرسور تعبیه شده تغذیه می شود.

 

اجزاء اصلی رله استارت عبارتند از: ۱- بدنه معمولا” از جنس باکلیت ۲- بوبین یا سیم پیچ ۳-اهرم فلزی سرگرد یا سرتخت ۴- کنتاکت های اتصال ۵-مادگی های (فیش های)اتصال رله به موتور.

 

آموزش تعمیر اورلود یا محافظ جریان دریافتی موتور

اموزش تعمیرات یخالهرگاه در عملکرد صحیح موتور مشکلی بوجود آید مانند آسیب دیدن سیم پیچ های اصلی و کمکی ویا مسدود شدن مسیر گردش گاز ویا ضعیف بودن ولتاژ و. جریان دریافتی موتور افزایش یافته و حرارت موتور رو به افزایش می نهد ودر نتیجه خواهد سوخت از این رو استفاده از اورلود یا محافظ الکتریکی موتور ضروری است.ساختمان آن تشکیل شده است از: ۱-بدنه مخصوص ۲-پایه های فلزی اتصال برق ۳- صفحه حساس بی متالی ۴- سیم فنری از جنس کرم نیکل یا کرم آلمینیوم ۵- پلاتین های اتصال 

 

آموزش شناخت و تعویض گاز های مورد استفاده در یخچال سازی (گاز های مبرد - سرما زا)

برخی از گاز های مبرد در یخچال عبارتند از : آمونیاکNH3، فریون ۱۱ NFCL3، فریون ۱۲ CCL2F2، فریون ۲۱  CHCL2F21، فریون۲۲ CHCLF2، فریون ۱۱۴ C2CL2F2، انیدرید سولفورو SO2، متیل کلرید CH3CL، انیدریدکربنیک CO2، اتیل کلرید C2H5C

 

آموزش چگونگی تولید سرما در یخچال

در تولید سرما از دو ویژگی مهم گاز ها استفاده می شود.

 ۱- گازها تحت اثر فشار زیاد بحالت مایع در آمده و در این تغییر حالت، درجه حرارت گاز افزایش می یابد. ۲- اگر گاز مایع در محیطی باز تر از محیط قبلی قرار گیرد. بحالت فوران در آمده، تبخیر شده و دمای آن شدیدا کاهش می یابد. بنابراین به صورت یک سرما ساز مورد استفاده قرار می گیرد.

طریقه ذوب برفک در یخچال (دیفراست): با باز شدن درب یخچال مقداری از هوای گرم محیط وارد یخچال شده و بر اواپراتور قطرات آب را بوجود می آورد . به مرور قطرات آب بوجود آمده ، توده های عظیم یخ یا به عبارت دیگر برفک را ایجاد می سازد که بوسیله آن ها عمل سرما سازی مختل می شود.

شناخت مدار الکتریکی یخچال و روش تعمیرات آن

شناخت قطعات روی مدار الکترونیکی یخچال

تفاوت های یخچال های دوقلو و ساید بای ساید از لحاظ استراکچر مدار

مسیریابی و نقشه خوانی برد یخچال

عیب یابی قطعات و طریقه تعویض قطعات الکترونیکی SMD و آی سی ها روی برد

آموزش عیب یابی و تعمیر یخچال و روش های تعمیرات

آموزش تعمیر برد یخچال

آموزش مسیریابی برد و آموزش ولتاژ گیری مدار از موارد اصلی در بخش تعمیرات برد یخچال میباشد. ارتباط قطعات روی برد یخچال با مکانیک یخچال از بحث های اصلی کلاس است.

ارتباط با آموزشگاه دانش تاسیسات

شعبه تهران

شهر ری، سه راه ورامین، خیابان شهید غیوری، کوچه صالحی ، سرای محله شهید غیوری

تلفن:  09030770446

02136657315 - 02133372675

لوکیشن آموزشگاه دانش تاسیسات تهران

--------------------------

شعبه اصفهان

هشت بهشت غربی، انتهای ملک شمالی، نبش کوچه ریخته گران، روبروی قرض الحسنه ابوذر

تلفن: 03132722459

09909516260

09030770446

 لوکیشن آموزشگاه اصفهان

سامانه پیامک

5000203002020

جهت ثبت نام مشخصات خود را به شماره فوق پیامک نمائید.