آموزش تغییر شارژ مبرد کولر گازی با مدرک معتبر

آموزش تعمیرات پکیج چیلر کولرگازی با مدرک رسمی زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور جهت ورود به بازار

سلام من در خدمت شما هستم هر سوالی دارید از من بپرسید...

ثبت نام از طریق واتس اپ
Close and go back to page

آموزش تغییر شارژ مبرد کولر گازی

جایگزینی مبرد در تاسیسات موجود، به سادگی تجدید شارژ آن نیست. موسسات تاسیسات مختلف از شیوه های خاص خود پیروی می کنند. برخی تولید کننده ها از روشی موسوم به روش بازسازی استفاده می کنند. اما استفاده از این روش در جایگزینی تمامی مبرد ها رایج نیست و باید نکات زیر را حتما مد نظر قرار داد.

آموزش نصب و تعمیر کولر گازی

1 طراحی سیستم موجود و فشارهای کاری ان را کنترل کنید تا از سازگار بودن سیستم با میرد جدید اطمینان حاصل کنید. در صورت نیاز با سازنده دستگاه مشاوره نمایید.

2- روغن روان کار کمپرسور را طبق مبرد مورد استفاده ، عوض کنید.

3- سیستم را با مبرد اولیه بشویید تا درصد الودگی روغن کاهش یابد.

4- در صورت نیاز ، کاسه نمد محور، فیلتر درایر شیر های انبساط را جهت عملکرد و کارایی بهینه تنظیم کنید.

5- تنظیمات سوپر هیت شیر انبساط را جهت عملکرد و کارایی بهینه تنظیم کنید.

6- در صورت نیاز فشار عملکردی کلید های ایمنی را مجددا تنظیم کنید. در صورت نصب مجوز مکانیکی ، از متناسب بودن اندازه آن برای کار با مبرد جدید، اطمینان حاصل کنید.

سیستم مبرد شارژ شده با یک  CFC  یا  HCFC احتمالا از روغن معدنی برای روانکاری خود استفاده می کنند. این نوع روغن ممکن است برای استفاده با مبرد جایگزین مناسب نباشد. قبل از شروع هر روشی توصیه می شود با سازده وسایل مشورت کنید تا تناسب اجزای سیستم با مبرد عوض شده را معین کنید. تعیین عملکرد و کارایی اوپراتور با مبرد جایگزین بسیار مهم است. 

روغن روانکاری پلی استر ارایه شده است که عموما گزینه برتر است. روغن روانکاری پلی استر را می توان با شماری از مبرد های جدید و نه همه آنها استفاده کرد. برای مثال در صورتی که سیستم دارای پون های کلرید باشد، احتمالا پایداری سیستم شارژ شده با  HCFC 134a جایگزینی قابل قبول برای  CFC 12در تاسیسات جدید است که قبلا با  CFC کار نکرده است. قبل از راه اندازی سیستم ،‌نوع روغن روان کار در کمپرسور را باید کنترل کرد.  HCFC 134a نباید در سیستمی استفاده شود که قبلا با  CFC 12 کار می کرده مگر آنکه سیستم به طور گسترده شسته شود. روغن های معدنی که معمولا با  CFC 12 استفاده می شوند، در  HCFC 134a غیر محلول هستند و باید از یک روغن مناسب استفاده کرد.

ممکن است مبرد های جایگزین نقش حلال را در سیستم ایفا کنند اذا بایستی نبست به مواد مورد ساخت کاسه نمد ها، فیلتر درایر ها و انواع خاص از سیر ها رفت به عمل آورد. واشرها نیز ممکن است به این موضوع حساس باشند، لذا باید نسبت به موضوع دقت کافی به عمل آید.

دوره آموزش تعميرات وعیب یابی چيلرهای تراكمي

 

آموزش تغییر شارژ مبرد کولر گازی

مطالب علمی

ارتباط با آموزشگاه دانش تاسیسات

شعبه تهران

شهر ری، سه راه ورامین، خیابان شهید غیوری، کوچه صالحی ، سرای محله شهید غیوری

تلفن:  09030770446

02136657315 - 02133372675

لوکیشن آموزشگاه دانش تاسیسات تهران

--------------------------

شعبه اصفهان

هشت بهشت غربی، انتهای ملک شمالی، نبش کوچه ریخته گران، روبروی قرض الحسنه ابوذر

تلفن: 03132722459

09909516260

09030770446

 لوکیشن آموزشگاه اصفهان

سامانه پیامک

5000203002020

جهت ثبت نام مشخصات خود را به شماره فوق پیامک نمائید.