فلوسوئیچ، فلومتر در پکیج های گازی با مدرک معتبر

آموزش تعمیرات پکیج چیلر کولرگازی با مدرک رسمی زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور جهت ورود به بازار

سلام من در خدمت شما هستم هر سوالی دارید از من بپرسید...

ثبت نام از طریق واتس اپ
Close and go back to page

 فلوسوئیچ در پکیج دیواری:

 

فلوسویئچ در پکیج یک کلید حساس به جریان آب است که بر روی مسیر آب سرد به پکیج قرار می گیرد و با باز کردن شیر اب گرم مصرفی جریان آب باعث می گردد تا این کلید وصل گردد و پکیج روشن شود.

 در فلوسویئچ یک شناور تفلونی وجود دارد که در بالای آن یک آهنربا نصب شده است و بر روی بدنه این قطعه یک کلید حساس به مغناطیس قرار گرفته که در حالت (NO) است و هنگامیکه که شیر آب گرم مصرفی را باز می کنیم جریان آب سرد ورودی پس از عبور از صافی به شناور نیرو وارد کرده و آن را به سمت بالا حرکت می دهد، در اثر بالا آمدن شناور و نزدیک شدن آهنربا به کلید حساس به مغناطیس  این کلید وصل شده و فرمانی به برد ارسال می کند تا پکیج روشن شود.

 تست1: برای تست این قطعه می توان مولتی متر را در وضعیت تست اتصال کوتاه(تست بیزر) قرار داده و پس از خاموش کردن پکیج پراب های مولتی متر را به پایه های فلوسوئیچ وصل می کنیم و سپس یکی از شیرهای آب گرم مصرفی را باز می کنیم در این لحظه صدای بوق از مولتی متر شنیده می شود و با بستن شیر آب صدا قطع می شود در غیر اینصورت فلوسویئچ معیوب است.

  

 تست2: در مواقعی که مولتی متر در دسترس نیست می توان با اتصال کوتاه کردن سیم های فلوسوئیچ سالم بودن این قطعه را بررسی کرد اگر پکیج روشن شد پس فلوسوئیچ معیوب بوده و اگر روشن نشد مشکل از جای دیگر است.

 نکته: توجه داشته باشید در روش اتصال کوتاه پس از روشن شدن مشعل اتصال را قطع کنید تا از آسیب های احتمالی جلوگیری شود.

 آموزش تعمیر پکیج

مدل های دیگر فلوسوئیچ :

 در بعضی برند ها از فلوسوئیچ های 2 سیم و در بعضی از فلوسوئیچ های 3 سیمه یا همان رید رله استفاده می شود که روش عملکرد آنها مثل یکدیگر است با این تفاوت که در مدلهای 3 سیمه یک حسگر الکترونیکی به نام ریدرله وجود دارد که حضور آهن ربا را احساس کرده و رله الکتریکی آن وصل می شود. به همین دلیل برای تست این نوع فلوسوئیچ باید به صورت ولتاژی آزمایش نمود. این حسگر دارای 3 سیم به رنگ های آبی، سفید و قرمز است.

 سیم آبی سیم مشترک یا مرجع و سیم قرمز سیم ولتاژ تغذیه 5 ولت و سیم سفید فرمان خروجی برای برد است سیم های آبی و قرمز ولتاژ تغذیه حسگر هستند که همیشه ولتاژ 5 ولت را نشان می دهند که در صورت نشان ندادن ولتاژ، سوکت ها و سیم های رابط و برد را بررسی می کنیم و سیم های آبی و سفید ولتاژ خروجی حسگر برای فرمان دادن به برد هستند که در حالت عادی ولتاژ 5 ولت و پس از باز کردن شیر آبگرم مصرفی ولتاژ، ولت را نشان می دهد، که در غیر اینصورت ریدرله معیوب بوده و یا شناور تفلونی در داخل فلوسوئیچ جام کرده و حرکت نمی کند.

خريد اينترنتي مجموعه اموزشي نصب و تعميرپكيج

نکته: حداقل فشار آبی که می تواند شناور را به بالا حرکت دهد 0/2 بار می باشد،یعنی اگر شیر آب به مقدار کم باز شد بطوریکه فشار کمتر از 0/2 بار باشد و یا میزان جریان آب ورودی کمتر از 2/5 لیتر در دقیقه به فلوسوئیچ نیرو وارد نماید، شناور بالا نمی رود و مدار وصل نمی گردد.

   

 

فلومتر:

امروزه در برخی از برندها به جای استفاده از فلوسوئیچ از فلومتر استفاده می کنند. این قطعه از یک توربین آهن ربایی در داخل مسیر آب و یک سنسور حساس به میدان مغناطیسی (سنسور اثرهال) در جدار بیرونی آن تشکیل شده است که با عبور آب از داخل آن توربین آهن ربایی به گردش درآمده و در اطراف خود میدان مغناطسیی ایجاد میکند و هر چه جریان مصرفی آب بیشتر باشد گردش توربین بیشتر شده و میدان مغناطیسی قوی تر می شود. سنسوری که در جدار بیرونی قرار گرفته است شدت این میدان را اندازه گیری کرده و به برد ارسال می کند. از ویژگی های این قطعه این است که علاوه بر ارسال فرمان روشن کردن پکیج می تواند دبی آب مصرفی را به برد گزارش دهد تا شعله مشعل متناسب با مقدار مصرفی آب و دمای آن تنظیم شود.

تست: برای تست این قطعه روش ولتاژی است. این قطعا غالبا دارای 3 سیم به رنگ های مشکی، زرد و قرمز است. سیم مشکی مشترک و سیم قرمز ولتاژ 5 ولت تغذیه و سیم زرد فرمان خروجی برای برد است.

سیم های مشکی و قرمز ولتاژ تغذیه سنسور هستند که همیشه 5 ولت را نشان می دهند و سیم های زرد و مشکی ولتاژ فرمان خروجی برای برد است که می تواند بین(5 تا 0) ولت تغیر کند.

این روش برای فلوسوئیچ های 3 سیم (ریدرله) و سنسورهای فشار(ترانسدیسر) نیز مورد استفاده قرار می گیرد.

  

محدود کننده:


این قطعه که در مسیرورودی آب سرد به مبدل اولیه دو منظوره و یا مبدل ثانویه قرار دارد دبی آب ورودی را محدود می کند و اجازه عبور دبی بیشتر را نمی دهد تا آب سرد ورودی فرصت گرم شدن را داشته باشد. محدود کننده ها به رنگ های مختلف دیده می شوند و هر رنگ نشان دهنده دبی خاصی می باشد. به عنوان مثال رنگ زرد 9 لیتر در دقیقه و رنگ بژ 11 لیتر در دقیقه و رنگ قرمز 12 لیتر در دقیقه می باشد.

مطالب علمی

ارتباط با آموزشگاه دانش تاسیسات

شعبه تهران

شهر ری، سه راه ورامین، خیابان شهید غیوری، کوچه صالحی ، سرای محله شهید غیوری

تلفن:  09030770446

02136657315 - 02133372675

لوکیشن آموزشگاه دانش تاسیسات تهران

--------------------------

شعبه اصفهان

هشت بهشت غربی، انتهای ملک شمالی، نبش کوچه ریخته گران، روبروی قرض الحسنه ابوذر

تلفن: 03132722459

09909516260

09030770446

 لوکیشن آموزشگاه اصفهان

سامانه پیامک

5000203002020

جهت ثبت نام مشخصات خود را به شماره فوق پیامک نمائید.