سنسور های دمای آب، حد و دمای دود در پکیج با مدرک معتبر

آموزش تعمیرات پکیج چیلر کولرگازی با مدرک رسمی زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور جهت ورود به بازار

سلام من در خدمت شما هستم هر سوالی دارید از من بپرسید...

ثبت نام از طریق واتس اپ
Close and go back to page

سنسور دمای آب پکیج شوفاژ گازی(ترمیستور) :

 

سنسور دمای آب یا ترمیستور یک مقاوت تابع حرارت است و وظیفه آن کنترل و گزارش لحظه به لحظه دمای آب مصرفی و گرمایشی به برد است به طور کلی ترمیستورها به دو نوع PTC (ضریب دمایی مثبت) یعنی با افزایش دما مقاومتشان افزایش می یابد و NTC (ضریب دمایی منفی) یعنی با افزایش دما مقاوتشان کاهش می یابد تولید می شوند که در لوازم خانگی سنسورها غالبا از نوعNTC می باشند.

 

در پکیج ها برای کنترل دمای آب رادیاتورها یک سنسور روی خروجی مبدل اویه قرار دارد که با NTC-R و برای کنترل دمای آب گرم مصرفی  یک سنسور روی خروجی آبگرم مصرفی قرار دارد که NTC-S نشان داده می شود. این سنسورها می توانند به دو نوع مستغرق و جداری مورد استفاده قرار گیرند.

سنسورهای مستغرق در داخل آب قرار گرفته و سرعت پاسخ دهی بالاتری دارند اما به خاطر تماس با آب عمر آنها کوتاهتر است، سنسورهای جداری که بر روی لوله های خروجی نصب می شوند سرعت پاسخ دهی پایین تری دارند اما به خاطر عدم تماس با آب عمر آنها طولانی تر و تعویض آنها ساده تر و سریعتر است.

سنسورهای دمای آب پکیج غالبا در دمای 25 درجه سانتیگراد دارای مقاومت Ω10 و با افزایش دمای آب مقاوتشان کاهش می یابد.

 حال این سؤال پیش می آید که چگونه می توانیم به سالم بودن(NTC) پی ببریم؟


توسط اهم متر مقدار مقاومت آن را اندازه می گیریم و سپس بوسیله حرارت غیر مستقیم دمای(NTC) را بالا میبریم، با بالا رفتن دما، مقاومت آن باید طبق جدول، کاهش می باید.

کتاب آموزش پکیج 

ترموستات حد

 

ترموستات حد یک کلید ایمنی دماست و درحات عادی وصل است (NC) و با خاصیت بی متالی در یک دمای مشخص عمل کرده و مدار را قطع می کند.

ترموستات حد آب در پکیج:

این ترموستات روی خروجی مبدل اصلی قرار گرفته و در مواردی که سنسورهای دمای آب خراب شده و یا در اثر عدم گردش آب دمای مبدل اولیه تا دمای 105 درجه سانتیگراد افزایش یابد این کلید قطع شده و سیستم خاموش می گردد تا از آسیب به مبدل و سیستم جلوگیری شود.

 

آموزش تعمیرات پکیج

ترموستات حد دود در پکیج:

این ترموستات فقط در پکیج های بدون فن وجود دارد روی پره میانی کلاهک تعدیل قرار گرفته و در مواقعی که خروج دود با مشکل مواجه شود دود از پره میانی عبور کرده و به محیط نشت کند دمای پره میانی کلاهک تعدیل به بالای 75 درجه افزایش یافته و این کلید قطع شده و سیستم خاموش میگردد تا از حادثه جلوگیری شود.

تست: برای تست این قطعه مولتی متر را درحالت تست اتصال کوتاه قرار داده و سیم های مولتی متر را به دو سر پایه های ترموستات وصل می کنیم. در این حالت صدای بوق مولتی متر باید شنیده شود، در غیر این صورت ترموستات معیوب است.

نکته: در محل اتصال ترموستات حد به مبدل، خمیر سیلیکون وجود دارد و وجود این خمیر سیلیکونی، باعث می گردد تا از اکسید شدن سطح ترموستات جلوگیری نماید و همچنین گرمای مبدل بطور یکدست و یکنواخت به ترموستات انتقال یافته و دقت عملکرد آن افزایش یابد. این خمیر همچنین نقش هادی حرارتی را نیز ایفا می نماید.

مطالب علمی

ارتباط با آموزشگاه دانش تاسیسات

شعبه تهران

شهر ری، سه راه ورامین، خیابان شهید غیوری، کوچه صالحی ، سرای محله شهید غیوری

تلفن:  09030770446

02136657315 - 02133372675

لوکیشن آموزشگاه دانش تاسیسات تهران

--------------------------

شعبه اصفهان

هشت بهشت غربی، انتهای ملک شمالی، نبش کوچه ریخته گران، روبروی قرض الحسنه ابوذر

تلفن: 03132722459

09909516260

09030770446

 لوکیشن آموزشگاه اصفهان

سامانه پیامک

5000203002020

جهت ثبت نام مشخصات خود را به شماره فوق پیامک نمائید.