اساس کار پکیج های چگالشی با مدرک معتبر

آموزش تعمیرات پکیج چیلر کولرگازی با مدرک رسمی زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور جهت ورود به بازار

سلام من در خدمت شما هستم هر سوالی دارید از من بپرسید...

ثبت نام از طریق واتس اپ
Close and go back to page

اساس کار پکیج های چگالشی

در پکیج برای گرم کردن آب از مشعل هایی استفاده می شود که معمولا از گاز متان به عنوان سوخت استفاده می کنند. واکنش انجام شده در فرآیند احتراق متان به صورت زیر است:

 CH4+ 2O2→ 2H2O+ CO2+energy

همانگونه که از این فرآیند مشخص است، گازهای خروجی دارای رطوبت یوده و علاوه بر این دمای بالایی نیز دارند. بویلرها و پکیج های چگالشی با بازیابی گرمای گازهای خروجی، که در سیستم های همرفتی به طور مستقیم به محیط اطراف تخلیه می شوند. بازده سیستم گرمایشی را افزایش می دهند. دمای گازهای خروجی در یک بویلر همرفتی در حدود 150 درجه سانتیگراد و یا بیشتر است، در حالیکه با استفاده از سیستم های چگالشی و جذب گرمای این گازها، دمای خروج آن ها به حدود 50 درجه سانتیگراد کاهش می یابد. گرمای حاصل شده از این کاهش دما با استفاده از یک مبدل حرارتی به آب موجود در سیستم منتقل شده و آن را پیش گرم می کند. این عمل منجر به کاهش انرژی مورد نیاز برای گرم کردن آب می شود. علاوه بر این، در این دما بخار آب چگالیده شده و از گرمای نهان تبخیر آب بسیار زیاد است مقدار انرژی آزاد شده از چگالش آب بسیار زیاد است. به همین دلیل پکیج های چگالشی به گونه ای طراحی می شوند که بیشترین میزان چگالش را نتیجه دهند.

دوره آموزش نصب و تعمیرات پکیج شوفاژ گازی

شکل 1نمایی از نحوه عملکرد و تقسیم انرژی را در یک پکیج چگالشی نشان می دهد. همانگونه که در این شکل نمایش داده شده است، گرمای ورودی به دو نوع محسوس و نهان دسته بندی می شوند. توانایی اصلی پکیج های چگالشی در استفاده از انرژی نهانی می باشد که در گازهای خروجی از محفظه احتراق وجود دارد. با استفاده از این مقدار گرمای نهان با استفاده از سیستم چگالشی بیش از 96 درصد از گرمای ورودی به سیستم به آب منتقل می شود.

استفاده از سیستم های چگالشی علاوه بر صرفه جویی در مصرف انرژی منجر به کاهش آلودگی هوا نیز خواهد شد. به عنوان مثال، حدود 20% آلودگی CO2در انگلستان به دلیل مصارف ناشی از گرمایش خانگی می باشد. با توجه به بازده بویلرها  و پکیج های معمولی، جایگزینی آن ها با سیستم های چگالشی منجر به کاهش آلودگی CO2به میزان 15 تا 30% خواهد شد. علاوه بر این قوانینی در این کشور وضع شده است که از آوریل 2005 تمام سیستم های گرمایشی مورد استفاده در مصارف خانگی باید دارای رده انرژی A و B باشند که در آن ها تنها سیستم های چگالشی قادر به ارضای چنین شرطی بودند.

 

خريد اينترنتي مجموعه اموزشي نصب و تعميرپكيج

کاهش آلودگی هوا نیز مانند کاهش مصرف انرژی باعث کاهش هزینه های مصرفی می شوند. به عنوان مثال، اگر در انگلستان به جای پکیج های معمولی از نوع چگالشی استفاده شود. سالانه 5/17 میلیون تن کاهش در مقدار تولید CO2 خواهیم داشت و منجر به کاهش 5/1 میلیون یورو در هزینه سوخت می شود.

مطالب علمی

ارتباط با آموزشگاه دانش تاسیسات

شعبه تهران

شهر ری، سه راه ورامین، خیابان شهید غیوری، کوچه صالحی ، سرای محله شهید غیوری

تلفن:  09030770446

02136657315 - 02133372675

لوکیشن آموزشگاه دانش تاسیسات تهران

--------------------------

شعبه اصفهان

هشت بهشت غربی، انتهای ملک شمالی، نبش کوچه ریخته گران، روبروی قرض الحسنه ابوذر

تلفن: 03132722459

09909516260

09030770446

 لوکیشن آموزشگاه اصفهان

سامانه پیامک

5000203002020

جهت ثبت نام مشخصات خود را به شماره فوق پیامک نمائید.