آموزش موتورخانه (100% تضمینی +فنی حرفه ای) با مدرک معتبر

آموزش تعمیرات پکیج چیلر کولرگازی با مدرک رسمی زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور جهت ورود به بازار

سلام من در خدمت شما هستم هر سوالی دارید از من بپرسید...

ثبت نام از طریق واتس اپ
Close and go back to page

آموزش تعمیر و نگهداری موتورخانه

از مهمترین سیستم های سرمایشی و گرمایشی ساختمان ها ، موتورخانه یا Boiler Room می باشد. شوفاژخانه فضایی است که تجهیزات مکانیکی در کنار کنترلرهای الکترونیکی به منظور تهویه مطبوع ساختمان و تولید آب گرم در آن قرار گرفته است.

دوره آموزش تعمیرات و نگهداری موتورخانه های حرارت مرکزی یکی از اصلی ترین و کاملترین آموزش های صنعت تاسیسات ساختمان می باشد. این دوره زیر نظر سازمان فنی حرفه ای برگزار و شامل آموزش چیلر تراکمی، آموزش بویلرها، آموزش مشعل ها، آموزش لوله کشی ، آموزش چیلر جذبی و نکات اجرایی نگهداری پمپ ها می باشد.

آموزش موتورخانه حرارت مرکزی زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور

 

نام دورهقیمتتاریخ برگزاریثبتنام
آموزش تعمیرنگهداری موتورخانه(30ساعته)5.500.000 تومان1403/2/30 ثبت نام
آموزش خصوصی موتورخانه7.500.000 تومانبا انتخاب کارآموز ثبت نام
 

  ثبت نام - لینک برای ثبت نمام در دوره موتورخانه 1

سرفصل دوره آموزش نگهداری موتورخانه

آموزش مبحث انبساط ،آموزش الکتروموتورها،آموزش  مخازن  انبساط، معرفی انواع دیگ آب گرم، آموزش انتخاب دیگ آب گرم، یادگیری نحوه دود بندی  دیگ، یادگیری نحوه بستن پوشش  دیگ،

یادگیری نحوه تخلیه و تخلیه سیستم، یادگیری نحوه جمع کردن دیگ چدنی، یادگیری نحوه تعیین قطر و طول کلکتور، آشنایی با انواع هواگیر و نحوه هوا گیری، آشنایی با شیر فلکه در سیستم لوله کشی، آشنایی با پلاک مشخصات الکترو موتورها، آشنایی با تابلو برق موتورخانه های کوچک، یادگیری نحوه اجرا و ابعاد فونداسیون دیگ، یادگیری نحوه محاسبه ظرفیت و انتخاب  دیگ،

آشنایی با راه اندازی الکتروموتورهای تک فاز، معرفی مزایا و محدودیت های دیگ های فولادی، یادگیری نحوه لوله کشی مخازن انبساط باز و  بسته، یادگیری نحوه آب بندی دیگ (تست هیدرواستاتیک)، یادگیری نحوه نصب کلکتور رفت و برگشت روی دیگ، یادگیری نحوه اصول کار با دستگاه برش اکسی استیلن، یادگیری نحوه نصب اجرای تکیه گاه ها و آویزها (ساپورت)،

آشنایی با  مشخصات گازهای سوختنی رایج در برش کاری، آشنایی با انواع سیم های مورد استفاده درسیم کشی موتورخانه، یادگیری نحوه قرارگیری مخزن انبساط بسته درسیستم حرارت مرکزی

عناوین فوق بخشی از مطالب ارائه شده در دوره های کامل 150 ساعته موتورخانه می باشدولی در دوره های کوتاه تر ممکن است بخشی از این مطالب به صورت مختصر بدان پرداخته شود یا از سرفصل دوره حذف شود.

 کاراموزان در حال کار عملی در دوره موتورخانه حرارت مرکزی

دانلود سرفصل دوره آموزش موتورخانه 

دانلود سرفصل آموزش موتورخانه حرارت مرکزی فنی حرفه ای

کلاس آموزش تعمیرات موتورخانه

یکی از دوره های آموزشگاه دانش تاسیسات دوره آموزش راه اندازی و تعمیر موتورخانه می باشد کارآموزان در این دوره چگونگی نگهداری و راه اندازی انواع موتور خانه های مسکونی و صنعتی را فرا می گیرند. کلاس های آموزشگاه به صورت تئوری  و عملی ، زیر نظر اساتید مجرب برگزار می گردد.

 کلاس های عملی در کارگاه های کاملاً مجهز به تجهیزات تخصصی برای تعمیرات و سرویس تاسیسات موتورخانه برگزار می گردد.

در پایان دوره به کارآموزان مدرک معتبر بین الملی زیر نظر سازمان فنی حرفه ای داده می شود تا کارآموزان علاوه بر فراگیری مهارت های فنی لازم با مدرک معتبر بتوانند وارد بازار کار شده و برای استخدام در شرکت های معتبر، مهاجرت و دریافت پروانه کسب برای راه اندازی کسب و کار در حوزه تاسیسات موتورخانه به صورت قانونی و معتبر شرایط لازم را داشته باشند. مدرک ارائه شده شامل چندینمهارت مختلف می باشد که شامل 1- تعمیر چیلر تراکمی 2- نگهداری و تعمیر بویلر 3- تعمیرات و نگهداری مشعل ها 4- پمپ ها و 5 لوله کشی می باشد.

لازم به ذکر است هریک از این مدارک ازمونهای جداگانه ای داردکه هزینه شرکت در آزمون پس از اتمام دوره به صورت جداگانه از کاراموز دریافت می گردد ( این هزینه برای کارت اعتباری ازمون فنی حرفه ای می باشد برای سال 1401 مبلغ 90 هزار تومان بوده است)

 دوره موتورخانه- کاراموزان در حال تعمیرات مشعل های حرارتی در موتورخانه دانشگاه انقلاب اسلامی

ضرورت آموزش نگهداری موتورخانه

کاربرد اصلی شوفاژخانه در تامین سیستم سرمایش و گرمایش ساختمان و همچنین تولید آب گرم همیشگی در خطوط انتقال آب شرب ساختمان می باشد.

ابعاد موتورخانه با توجه به نوع کاربری ساختمان و همچنین متراژ آن سنجیده می شود  برای یک مجتمع مسکونی کوچک می توان زیرزمین ساختمان را به عنوان شوفاژخانه در نظر گرفت، اما در ساختمان های بزرگ تر به فضایی بیشتر، شاید در حدود چندین اتاق برای راه اندازی این مکان نیاز است.

همچنین با توجه به اینکه سر و صدای زیادی توسط تجهیزات مشغول به کار در این فضا تولید می شود، معمولاً محل احداث موتورخانه تاسیسات را در مکانی خارج از ساختمان اصلی در نظر گرفته می شود.

 

آنچه در دوره تعمیر نگهداری موتورخانه فرا می گیرید

  * مهارت در جانمایی اجزاء موتورخانه و موتورها

  * مهارت اشنایی با انواع مشعل و تعمیر و تنظیم آنها در موتورخانه

  * مهارت در اصول جوشکاری و نصب اتصالات جوشی

  * مهارت در انواع دیگ وکاربرد آنها در موتورخانه

  * مهارت در مخازن انبساط و لوله کشی آنها

  * مهارت در کلکتورهای موتورخانه

 دوره موتورخانه - این دوره به صورت کاربردی با تعمیر مشعل و بویلر 2

روزهای برگزاری دوره نصب و راه اندازی و تعمیر موتورخانه

این کلاس در کلیه ایام هفته بخصوص روزهای پنجشنبه و جمعه در مدت 30 ساعت آموزشی برگزار می گردد. دراین دوره ها که زیر نظر اساتید مجرب برگزار می گردد مبانی و اصول تعمیرات و نگهداری از تجهیزات موتورخانه بررسی می شود.

مطالب علمی

ارتباط با آموزشگاه دانش تاسیسات

شعبه تهران

شهر ری، سه راه ورامین، خیابان شهید غیوری، کوچه صالحی ، سرای محله شهید غیوری

تلفن:  09030770446

02136657315 - 02133372675

لوکیشن آموزشگاه دانش تاسیسات تهران

--------------------------

شعبه اصفهان

هشت بهشت غربی، انتهای ملک شمالی، نبش کوچه ریخته گران، روبروی قرض الحسنه ابوذر

تلفن: 03132722459

09909516260

09030770446

 لوکیشن آموزشگاه اصفهان

سامانه پیامک

5000203002020

جهت ثبت نام مشخصات خود را به شماره فوق پیامک نمائید.