عوامل کاهش فشار روغن در چیلرها با مدرک معتبر

آموزش تعمیرات پکیج چیلر کولرگازی با مدرک رسمی زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور جهت ورود به بازار

سلام من در خدمت شما هستم هر سوالی دارید از من بپرسید...

ثبت نام از طریق واتس اپ
Close and go back to page

عوامل کاهش فشار روغن در کمپرسورها

عواملی که باعث می‌شود کنترل‌کننده فشار روغن عمل کند عبارتند از:

Ø     کاهش ویسکوزیته روغن

Ø     روغن‌هایی که در کمپرسورها بکار می‌روند چون مستقیما در تماس با گاز مبرد هستند مقداری از مبرد را در خود جذب می‌کنند ( قابلیت امتزاج روغن با بخار مبرد کارتل کمپرسور) درصد حل شدن مبرد د روغن تا حد زیادی بستگی به عوامل زیر دارد:

 

میزان قابلیت امتزاج مبرد در روغن

Ø     فشار و یا درجه حرارت خط مکش (کارتل) کمپرسور

Ø     روش خاموش و روشن کردن کمپرسور ( سیستم پمپ‌دان با سیستم پمپ اوت)

Ø     انتخاب غلط یا تنظیم نادرست شیر انبساط، یعنی در صورتیکه مبرد اضافی وارد اوپراتور گردد و فرصت تبخیر شدن را پیدا نکند به کارتل کمپرسور سرازیر می‌شود و در روغن حل می‌گردد.

Ø     مبرد مایع ممکن است د رسیکل خاموش بودن کمپرسور و مدت زمان طولانی خاموش بودن بصورت ثقلی وارد کارتل گردد.

Ø     درجه حرارت محیط اطراف کمپرسور به مقدار قابل ملاحظه‌ای پایین باشد که سبب تقطیر بخار ورودی به کمپرسور گردد در نتیجه مجدد تبدیل به مایع شده و در روغن حل می شود.

Ø     فرسایش پمپ روغن بطوریکه عمل تراکم روغن را بخوبی انجام ندهد.

Ø     کم بودن سطح روغن در کارتل با تخلیه روغن از کارتل ببرر اثر عدم برگشت روغن از سیکل به کارتل کمپرسور

 جهت آگاهی از نحوه شارژ روغن کمپرسور چیلرهای تراکمی مقاله مربوطه را مطالعه بفرمائید.

 

کلید اطمینان فشار روغن

این کنترل‌کننده را می‌توان همراه با کمپرسورهایی که روغن‌کاری قسمت‌های متحرک و سطوح اصطحکاکی آن‌ها با فشار پمپ روغن انجام می‌شود بکار برد. زیرا کمپرسورها نیز همانند هر ماشین مکانیکی دیگری که از قطعات ثابت و متحرکی چون: پیستون، میل‌لنگ،‌ سوپاپ‌های مکش و رانش، شاتون، گژنپین، رینگ‌های کمپرس و روغن و سایر متعلقات دیگر ساخته شده است، نیاز به روانکاری و انتقال حرارت از بین سطوحی که امکان تماس مستقیم با گاز برگشتی را ندارند ( مانند یاطاقان‌های ثابت و متحرک) و اگر چنانچه حرارت حاصل از اصطکاک بین قسمت‌های ثابت و متحرک منتقل نگردد، قطعات آن دفرمه شده و در شرایط حاد گریپاژ می کنند. لذا لازم است که در حین کار این قطعات با فشار معینی روغن‌کاری گردند. این عمل توسط پمپ روغن (اوایل پمپ) انجام می‌شود.

جهت دانلود کتاب کارگاه برودتی از طریق لینک اقدام بفرمائید.

 

بنابراین لازم است که فشار روغن‌کاری کنترل گردد که هرگاه و به هر دلیلی فشار روغن‌کاری از مقدار لازم کمتر شد کمپرسور خاموش شود. فشار لازم جهت روغن‌کاری کمپرسور و پیشنهاداتی که همراه با عملیات شارژ روغن، مقدار روغن و یا فشار لازم جهت روغن‌کاری توصیه شود اجرا گردد.

تنظیم کلید کنترل فشار روغن اغلب توسط سازندگان کنترل فشار روغن انجام می گیرد و از دستکاری بی‌مورد نیز بایستی پرهیز نمود.

چون عملیات روغن‌کاری در شروع کار تا رسیدن به دور نهایی کمپرسور و همچنین اویل پمپ مدت زمانی (هر چند کوتاه) طول می کشد تا روغن در مدار جریان یابد، بنابراین، کنترل فشار روغن نیز باید با تاخیر زمانی مدار را کنترل نماید و با توجه به این مطالب باید کلید کنترل فشار روغن طوری طرح و ساخته شود که براساس اختلاف فشار بین مکش و دهش اویل پمپ و تاخیر زمانی عمل کند.

این کنترل‌کننده به همین علت از دو قسمت الکتریکی و مکانیکی تشکیل شده است. قسمت مکانیکی توسط دو لوله ارتباطی که یکی از آن‌ها فشار مکش اویل پمپ را به کلید متصل می کند و لوله دیگر فشار دهش اویل پمپ را به کلید ارتباط می‌دهد. 

 

ساختمان کلید اطمینان روغن

ساختمان و عملکرد کلیدهای کنترل فشار روغن تقریبا همگی مشابهند بطوریکه در تمام کشورهای دنیا اعم از کشورهایی که دارای فرکانس برق 60HZ ویا 50HZ می‌باشد قابل استفاده باشد قسمت مکانیکی از دو آکاردئون (Belows) که یکی توسط لوله به کارتل ( قسمت LP) و یکی به رانش اویل پمپ (قسمت HP) متصل می‌گردد و این دو توسط یک سیستم مکانیکی روی یک میکروسوئیچ (N.C)، اختلاف فشار را می رسانند. قسمت دیگر هیتر الکتریکی 115 ولت می باشد که در نزدیک یک المان حرارتی بی‌متالی قرار دارد.

یک مقاومت افت ولتاژ نیز با هیتر سری شده بطوریکه اگر در شبکه 50HZ‌ قرار گرفت ولتاژ دریافتی هیتر همان 115V باشد و یک دکمه ری‌ست که در ارتباط با المان حرارتی داخل کلید می باشد. بطوریکه اگر کلید حرارتی (بی‌متال) مدار را قطع نمود مجددا وصل نگردد تا بصورت دستی ری‌ست (Reset) شود و بالاخره پیچ تنظیم فشار که اغلب و به سهولت قابل دسترسی نمی‌باشد بلکه بایستی از آچار یا پیچ‌گوشتی دوسو آن را تغییر داد

ارتباط با آموزشگاه دانش تاسیسات

شعبه تهران

شهر ری، سه راه ورامین، خیابان شهید غیوری، کوچه صالحی ، سرای محله شهید غیوری

تلفن:  09030770446

02136657315 - 02133372675

لوکیشن آموزشگاه دانش تاسیسات تهران

--------------------------

شعبه اصفهان

هشت بهشت غربی، انتهای ملک شمالی، نبش کوچه ریخته گران، روبروی قرض الحسنه ابوذر

تلفن: 03132722459

09909516260

09030770446

 لوکیشن آموزشگاه اصفهان

سامانه پیامک

5000203002020

جهت ثبت نام مشخصات خود را به شماره فوق پیامک نمائید.