تفاوت کولر گازی اصلی و تقلبی بانه ای چیست؟ با مدرک معتبر

آموزش تعمیرات پکیج چیلر کولرگازی با مدرک رسمی زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور جهت ورود به بازار

سلام من در خدمت شما هستم هر سوالی دارید از من بپرسید...

ثبت نام از طریق واتس اپ
Close and go back to page

کولر اصلی و تقلبی چه تفاوتی دارد؟ 

نکته: آموزش زیر روش تشخیص کولرگازی اصلی از تقلبی می باشد چراکه در حال حاضر شرکت هایی در شهر بانه یا دیگر شهرهای مرزی هستند که دستگاه های اصلی ارائه میدهند و یا در کلان شهر ها هستند شرکت هایی که دستگاه های تقلبی به مشتری عرضه میکنند. لذا فارغ از محل عرضه کولرهای گازی اصالت کولرگازی با اموزش زیر تا حدودی قابل تشخیص است.

با نزدیکی فصل گرما و افزایش بازار تقاضای خرید کولرگازی اسپیلت، سوالات بسیار زیادی در مورد انواع و تفاوت های کولرهای گازی اسپلیت مطرح می شود، لذا در این مقاله قصد داریم نکاتی را برای شناسایی کولر گازی های تقلبی بیان کنیم.

یکی از مواردی که در کلاس های آموزش تعمیرات کولر گازی به کارآموزان اموزش داده می شود توانایی تشخیص کولرگازی بانه ای تقلبی و کولرگازی اصلی می باشد. همچنین در کلاسهای آموزش تعمیرات پکیج  روش تشخیص قطعات تقلبی پکیج آموزش داده می شود.

از کارشناسان و متخصصین این رشته تقاضا دارم در صورت مشاهده ایراد فنی در متن نگارش شده پیشنهاد خود را به دفتر آموزشگاه دانش تاسیسات ارسال نمایند.

اما در رابطه با کولر گازی های اصلی و تقلبی موارد زیر را باید در نظر بگیرید.

 برای عضویت در اینستاگرام کلیک نمائید

ابتدا از شما دعوت میکنم این کلیپ کوتاه را مشاهده نمائید

 

فروش لوازم اورجینالی که به صورت قاچاق وارد شده اند

ما در توضیح این فروشندگان به این موراد پی میبریم که آنها با استفاده از راه ها و کانال هایی که دارند لوازمی مانند کولر گازی را از مبادی غیر قانونی وارد کشود می کنند و چون هیچ گونه هزینه ای غیر از خرید آن از شرکت تولید کننده و حمل و نقل آن پرداخت نکرده اند قیمت تمام شده آن در داخل کشور برای ایشان کمتر از کولر گازی است که وارد کنندگان دیگر با پرداخت حق گمرک و واردات توانسته اند وارد کنند به همین دلیل آنها این اجناس را هم برای نقد شدن سریع پولشان و هم برای به اصطلاح مشتری مداری یا جذب مشتری به قیمت پاینین تری عرضه میکنند.


مثلا اگر همین کولر گازی در شهر تهران به قیمت 5 میلیون تومان فروخته شود شما میتوانید این کولر گازی را  با همان کیفیت اصلی به قیمت4.5 میلیونتومان بخرید.

 

فروش کولر گازی اصلی که  ۵۰% تقلبی هستند

بخش دوم فروشنده هایی هستند که با تغییر در ظاهر یک محصول قصد دارند آن محصول را به عنوان محصولی با کیفیت بالاتر به خریداران عرضه کنند با این کار انها یک جنس اصل را به مشتری فروخته اند ولی در اصل این جنس فروخته شده جنسی نیست که مشتری در خواست کرده است

فرض کنید شما از سایپا یک زانتیا خریداری کرده اید حالا فرض کنید که این زانتیا از لحاظ ظاهر و بدنه زانتیا است ولی موتور پراید برای آن تعبیه شده است.

  

 فروشنده کولر گازی اسپلیت ۱۰۰% تقلبی

اما دسته سوم فروشنده هایی هستند که محصولات چینی را بدون هیچ برندی خریداری کرده و چه از راه های قانونی و چه از راه های غیر قانونی وارد کشور می کنند و بعد از وارد شدن این محصولات با ساختن کارتن ها و برچسب های برند کولر گازی مشهور به نام این کولر گازی ها به فروش میرسانند در عکس های زیر خوب دقت کنید هر دو این کولر ها یک شکل و یک نوع هستند اما یکی برچسب اجنرال و دیگری برچسب ال جی خورده است!

از سوی دیگر کیفیت محصولات بانه ای به خصوص کولرهای گازی به هیچ عنوان قابل مقایسه با محصولات اصلی و اوریجینال نیست. یعنی مطمئنا شما محصولاتی با طول عمر بالا و به صرفه ای را خریداری نخواهید کرد.

یکی دیگر از معایب خرید کولر گازی تقلبی این است که این دستگاه ها فاقد گارانتی واقعی و معتبر می باشند. از آن جایی که ممکن است برای هر وسیله ای مشکلاتی به وجود آید، نداشتن گارانتی معتبر و کاربردی می تواند برای خریداران دردسر ساز شود.

از طرف دیگر کولرهای بانه ای، فاقد خدمات پس از فروش هستند، یعنی معمولا پس از تحویل یا حتی نصب این کولرها و دریافت وجه؛ دیگر کسی پاسخگوی مشکلات فنی احتمالی کولر شما نخواهد بود.

همچنین گاها در کولرهای گازی و اسپلیت تقلبی، به جای استفاده از کمپرسورهای 24 هزار از کمپرسورهای 18 هزار و به جای 12000 از 9000 استفاده می شود. حتی ضخامت لوله مسی مورد استفاده در این کولرها، کم می باشد. البته لازم به ذکر است که این موارد از سوی شما قابل تشخیص نخواهد بود و در طول زمان متوجه این تفاوت خواهید شد. به همین دلیل می بایست کولر گازی را از مراکز معتبر خریداری کنید.

 

روش دیگر متصل کردن آمپرمتر به دستگاه است. در کولر گازی های معمولی، با اتصال آمپر متر به دستگاه، عدد ثابتی نمایش داده می شود که با نوسانات اندکی همراه خواهد بود. اما در کولر گازی های اینورتر، آمپرمتر به طور مرتب عددهای مختلفی را نشان می دهد و این عدد در رنج ثابتی باقی نمی ماند.

به طور خلاصه موقع خرید کولر از بانه موارد زیر را مد نظر داشته باشید

1- از فروشنده بخواهید برد الکتریکی پنل خارجی (داخل قسمت کمپرسور و کندانسور) را به شما نشان دهد

2- مطمئن شوید گاز دستگاه R410 می باشد

3- از اصالت کمپرسور دستگاه و DC بودن آن مطمئن شوید 

4- از فروشنده بخواهید شرکت معتبری بعنوان خدمات پس از فروش به شما معرفی کند چراکه در صورت خرابی برخی قطعات دستگاه و یا سوختن کمپرسور شرکت های غیر معتبر و ناشناس ( مثل بازرگانی فلان و ..... که فقط کار واردات انجام میدهند) هیچ گونه تعهدی نسبت به کالای فروخته شده ندارند( برخلاف ادعاهای فروشنده موقع فروش کالا) برای اطلاع بیشتر در مورد کولرگازی اینورتر هایسنس را مطالعه بفرمائید 

**** صرفا با دیدن کلمه اینورتر روی جعبه دستگاه یا حتی پلاک دستگاه گول اینورتر بودن دستگاه را نخورید در این رابطه آموزش نصب برق کولر گازی را مطالعه کنید.

*** بسیاری از اجناس تقلبی به جای کمپرسور مثلا 24000 از کمپرسور 18000 استفاده میکنند و یا ضخامت لوله مسی مورد استفاده برای کندانسورو اواپراتور را کمتر از مقدار استاندارد در نظر می گیرند و این موضوع برای شما قابل تشخیص نمی باشد. این مورد خودش را در بلند مدت نشان میدهد.

تذکر اول: به هیچ عنوان کولرهایی که با مارک  اوجنرال فروخته می شوند، “اینورتر” نیستند (مدل اوجنرالی که فروشنده به عنوان اینورتردار به مشتری میدهد به طور معمول تقلبی و مارک های پرمصرف دیگه ای هست که برچسب گذاری شده است(

کولر الجی چه اینورتر چه غیر اینورتر اصلا در اندازه ی ۳۰ هزار در حال حاضر در بانه موجود نیست، فروشنده ای که ادعا میکند کولر ۳۰ هزار الجی دارد به طور قطع اجناس تقلبی دارد.

کولرهای اصلی که اصطلاح فریبنده ی “اینورتر” را ندارند بسیار کم مصرف تر از کولرهای تقلبی اینورتر دار هستند، در خرید خود دقت کنید.

تذکر : همه کولر گازی ها سری اینورتر دار را ندارند و سودجویان از عدم آگاهی عمومی مردم استفاده کرده و انواع کولر گازی های تقلبی خود را در کانال های تلگرامی به فروش می رسانند.

برای خرید کتاب چیلر مهندس شمندی از این طریق اقدام فرمائید.

 

کولرگازی کم مصرف چیست؟

کمپرسور مورد استفاده درکولرگازی و اسپلیت ها را می توان به دو نوع کمپرسورمعمولی با دور ثابت و کمپرسور اینورتر با دور متغیر دسته بندی نمود. کولر گازی کم مصرف یا همان اینورتر مجهز به کمپرسور با دور متغیر دارای سطح انرژیA  می باشند .

کولرهای گازی اینورتر همانطور که از اسم آن مشخص است به وسیله تغییر دور کمپرسور از خاموش و روشن شدن مکرر کمپرسور یا موتور کولر جلوگیری میکند و این فرآیند باعث صرفه جویی در مصرف برق می شود. در واقع موتور یا کمپرسور کولر گازی اینورتر در شروع کار خود یکبار استارت می خورد و صرفا با افزایش یا کاهش دور کمپرسور، وظیفه خود را انجام می دهد.

در صورتی که درکولرگازی و اسپلیت با کمپرسورهای دور ثابت تنظیم دما به وسیله خاموش و روشن شدن مکرر کمپرسور انجام می گردد که این عمل در واقع باعث وارد شدن شوک الکتریکی به سیستم برق ساختمان می شود.

 کمپرسور اسپلیت های اینورتر عمدتا با گاز مبرد R410 که ساز گار با محیط زیست می باشد کار می کنند . از جمله تفاوت های عمده میان کولر گازی های معمولی و اسپلیت های اینورتر می توان به مواردی از این قبیل اشاره نمود :

  • مصرف برق کولر گازی و اسپلیت های اینورتر از کولر گازی و اسپلیت های معمولی کمتر می باشد .
  • تفاوت قیمت کولر گازی اینورتر که گران تر از کولر گازی معمولی است.
  • سرعت رسیدن به دمای مورد نظر در کولر گازی اینورتر سریعتر از کولرگازی معمولی می باشد .
  • هزینه تعمیرات کولرگازی اینورتر بیشتر از کولرگازی معمولی می باشد .

  عضویت در اینستاگرام اموزشگاه دانش تاسیسات

همچنین مقاله ای با عنوان آموزش شارژ کولرگازی و تغییر مبرد کولرگازی را مطالعه بفرمائید.

در نهایت اگر بخواهیم بصورت صادقانه و کارشناسانه به موضوع میزان کاهش مصرف برق در اسپلیتهای اینورتر اشاره کنیم باید اذعان نمود، تبلیغاتی که شرکتهای وارد کننده کولرهای گازی اینورتر مبنی بر کاهش مصرف برق 60 درصدی در این نوع کولرها دارند نه اثبات شده است و نه منطقی.

بطور مثال فرض کنید در ماههای تیر و مرداد که دمای هوا حتی به مرز 40 درجه هم میرسد و کولر شما و کمپرسور آن برای تامین دمای هوای دلخواه و مطلوب مثلا 24 تقریبا بصورت دائم در حال کار می باشند، بنظر شما آیا واقعا میزان کاهش مصرف برق صرفا بدلیل تبدیل برق متناوب شهری به جریان برق DC و استارت آرام دور موتور کمپرسور کولر اینورتر میتواند تا 60 درصد باشد؟

توجه: اینورترها قطعات متحرک ندارند و در طیف گسترده ای از ابزارهای کاربردی استفاده می شوند، از منبع تغذیه کامپیوتر گرفته تا ابزار بزرگ حمل و نقل فله

برای دانلود رایگان جزوه چیلر مهندس شمندی کلیک نمائید.

 

چرا کولر گازی بانه ای تقلبی ارزان است ؟

نکته اولی که قابل تأمل است بحث اینورتر در کولر های گازی میباشد.

کولرهای اوجنرال موجود در بازار دارای “اینورتر” نیستند لذا مدل اوجنرالی که فروشنده به عنوان اینورتردار به مشتری پیشنهاد  میدهد ۱۰۰ درصد تقلبی و مارک های پرمصرف متفرقه ای هستند که برچسب گذاری شده اند.

کولرهای اصلی که اصطلاح فریبنده ی “اینورتر” را ندارند بسیار کم مصرف تر از کولرهای تقلبی اینورتر دار هستند.

لذا در خرید خود دقت نمایید و سعی کنید که کولرهای گازی بدون اینورتر را خریداری نمایید.

تذکر : همه کولر گازی ها سری اینورتر دار را ندارند و سودجویان از عدم آگاهی عمومی مردم استفاده کرده و انواع کولر گازی های تقلبی خود را در کانال های تلگرامی به فروش می رسانند.

 حتما توجه کنید که تمامی کولرهای اینورتر دار دارای مشخصه های زیر هستند:

۱. دارای برد اینورتر داخل کمپرسور خارجی هستند.
۲. در سایت اصلی شرکت سازنده موجود هستند.

۳. از کیفیت ساخت بسیار بالایی برخوردارند (نوع مواد سازنده ی پنل این نوع کولرها بسیار مقاومند)

۴. به هیچ عنوان عبارت” DC inverter ” بر روی هیچ قسمتی از پنل های اصلی اینورتر دار بانه نوشته نشده است.

 

ویژگی های کولر گازی اینورتر چیست

كاهش انرژی مصرفی و لذا كاهش هزینه برق، كاهش جریان راه اندازی و در نتیجه طولانی شدن عمر موتور ، امكان تغییر سرعت موتور، امكان تغییر جهت حركت موتور، داشتن حفاظت در برابر اضافه بار، امكان كار موتور در شرایطی كه ولتاژ ورودی متغیر است، امكان كنترل از راه دور، ایجاد سرعت بیشتر از سرعت نامی موتور، برنامه ریزی كردن حركت.

اینورتر به صورت هوشمند میزان بار وارده به موتور را تشخیص داده و متناسب با همان بار، به موتور جریان می دهد و این جریان در بسیاری از مواقع از جریان نامی موتور كمتر است. دستگاهی الكترونیكی است كه بوسیله آن می توان سرعت موتورهای سه فاز را تغییر داد.

دیگر كاربردها و مزایای آن می توان به موارد زیر اشاره كرد :

**تنظیم كننده سرعت موتور (كنترل دور)

**تغیر دهنده جهت دور به راحتی و بدون نیاز به كنتاكتور

**روشن و خاموش نمودن موتور بدون نیاز به قطع و وصل برق اصلی

**كاهش ضربه های مكانیكی و در نتیجه افزایش طول عمر مفید قسمت مكانیكی

**حفاظت موتور در مقابل افزایش ولتاژ و جلوگیری از آسیب دیدن موتور

چطور میتوان یک کولر گازی اینورتر را از کولر گازی معمولی تشخیص داد ؟

با توجه به بازار داغ کولرهای اینورتر متأسفانه بسیاری از افراد سودجو  از عدم شناسایی کولر گازی اینورتر اقدام به کلاه‌برداری از مشتریان کرده و کولر گازی‌های معمولی را به‌جای کولر گازی اینورتر به مشتری معرفی میکنند که علاوه بر کیفیت پایین این کولرها هزینه بیشتری را نیز بابت اینورتر بودن آن دریافت میکنند.

ما در زیر به شما نکاتی را آموزش میدهیم تا شما بتوانید به وسیله آن یک کولر گازی اینورتر را از کولر گازی معمولی تشخیص دهید.خیص کولر اینورتر

·  مطمئن‌ترین راه خرید از مراکز معتبری در بانه می باشد که شرایط خرید حضوری از فروشگاهشان نیز فراهم هست و خود واسطه نمی باشند.

·    هیچگاه به کانال های تلگرامی اعتماد نکنید.

·    معمولاً شکل کولرهای اینورتر اصلی بسیار شیک بوده و دارای بسته‌بندی قابل‌قبولی است.

·          اما شاید مهم ترین روش تشخیص چک کردن برچسب فنی کولرگازی است

برچسب فنی یا پلاک چیست ؟ برچسب فنی اطلاعاتی است که به‌صورت برچسب روی تمامی لوازم الکترونیکی ثبت شده که داده های زیادی درباره دستگاه و نوع کارکرد آن به شما منتقل می‌کندبه شکل زیر توجه کنید این تصویر برچسب فنی ۲ عدد کولر گازی کم‌مصرف و کولر گازی معمولی است که برچسب شماره یک برچسب یک کولر گازی اینورتر بوده و برچسب شماره ۲ برچسب یک کولر معمولی است.

  پلاک دستگاه کولر گازی غیر اصلی چگونه تشخیص دهیم

گرچه در حال حاضر دستگاه های پیشرفته ای وجود داره که میشه لوگو و پلاک رو حک کرد.

شما با چک کردن این اطلاعات قادرید تا حد زیادی از اینورتر بودن دستگاه مطمئن شوید.

1.   1- نوع گاز کولر گازی کم‌مصرف در ۹۵ % مواقع گاز R410a است که در کولرهای معمولی این گاز R22 می‌باشد و فرق این مورد را شما می‌توانید در برچسب فنی بالا مشاهده کنید 2.      کولر های کم مصرف نسبت به کولر های معمولی با آمپر راه اندازی کمتری کار می‌کنند که این مورد را شما می‌توانید با مقایسه برچسب‌های بالا به‌وضوح دریابید

 در این مقاله سعی کردیم تفاوت های اصلی بین کولرهای گازی اصلی و تقلبی که بعضا با نام کولرهای گازی اسپیلت بانه ای عرضه می گردد را خدمت شما مطرح نمائیم. در صورت تمایل می توانید در آموزش کولرگازی و آموزش چیلر به صورت حضوری و غیر حضوری آموزشگاه دانش تاسیسات شرکت نمائید.

 

نکته مهم: اینجانب پس از نوشتن این مقاله بسیار مورد اعتراض حتی توهین برخی از فروشندگان قرار گرفتم. ولی باید خدمت شما عرض کنم موارد بیان شده در این مقاله ممکن است 100درصد تقلبی یا اصالت اجناس را ثابت نکند و به طور کلی تشخیص اصالت کالا کار آسانی نیست چراکه کلیه موارد یاد شده ممکن است توسط فروشنده کالای تقلبی، بررسی و رفع گردد. لذا طبق اصل هر ارزانی بی علت نیست پیشنهاد میکنم خریداری اینگونه اجناس را از نمایندگی های معتبر انجام دهید. 

 

پاسخ به سوالات  

تفاوت کولرگازی اصلی و تقلبی بانه ای چیست؟

تفاوت های زیادی از جمله سایز موتور و ضخامت لوله ها و ظرفیت نهایی وجود دارد 

 

ارزانترین قیمت کولر گازی بانه

به طور معمول کولر های با برند خارجی در شهر های مرزی بیشتر موجود است و یکی از علل تقلبی بودن آنها قیمت پائینتر انها نسبت به مارک های داخلی می باشد. 

 

کارتن کولر گازی چگونه است؟

کارتن کولر گازی های بانه ای دقیقا مشابه کولرهای گازی اسپلیت واقعی طراحی می شود و تفاوت عمده ای ندارد.

 

کولر گازی از بانه بخریم

در پاسخ باید بگوئیم اگر از اصل بودن کالا مطمئن هستید پاسخ شما مثبت است اگر از اصل بودن کالا مطمئن نیستید و اختلاف قیمت زیادی با سایت های دیگر مثل دیجی کالا یا ترب مشاهده میکنید قطعا کلاه سر شما می رود.

 

کدام کولر گازی تقلبی ندارد

همه کولر های گازی امکان ساخت تقلبی وجود دارد ولی معمولا برند های خراجی مثل مدیا هایسنس و اجنرال و گری امکان تولید تقلبی آنها بیشتر است.

 

نحوه تشخیص نوع کمپرسور کولر گازی

باید درب دستگاه باز شود تا کمپرسور دیده شود و نوع ان که روتاری یا پیستونی یا اسکرال است مشخص شود.

 

 

کولر گازی بانه ای بخریم یا نه

در پاسخ باید بگوئیم اگر از اصل بودن کالا مطمئن هستید پاسخ شما مثبت است اگر از اصل بودن کالا مطمئن نیستید و اختلاف قیمت زیادی با سایت های دیگر مثل دیجی کالا یا ترب مشاهده میکنید قطعا کلاه سر شما می رود.

 

کولر گازی ارزان تهران

کولرگازی های تقلبی در تهران نیز وجود دارد به آسانی در کارگاه های زیر زمینی تولید می شود و فقط برند مارک های معروف مثل ال جی و سامسونگ روی آنها چسبانده می شود.

 

ارتباط با آموزشگاه دانش تاسیسات

شعبه تهران

شهر ری، سه راه ورامین، خیابان شهید غیوری، کوچه صالحی ، سرای محله شهید غیوری

تلفن:  09104130636 - 09030770446

02136657315 - 02133372675

لوکیشن آموزشگاه دانش تاسیسات تهران

--------------------------

شعبه اصفهان

هشت بهشت غربی، انتهای ملک شمالی، نبش کوچه ریخته گران، روبروی قرض الحسنه ابوذر

تلفن: 03132722459

09909516260

09030770446

 لوکیشن آموزشگاه اصفهان

سامانه پیامک

5000203002020

جهت ثبت نام مشخصات خود را به شماره فوق پیامک نمائید.