آموزش تعمیرات آبگرمکن (با مدرک فنی حرفه ای) | آشنایی با دوره های فنی مهندسی با مدرک معتبر

آموزش تعمیرات پکیج چیلر کولرگازی با مدرک رسمی زیر نظر سازمان فنی حرفه ای کشور جهت ورود به بازار

سلام من در خدمت شما هستم هر سوالی دارید از من بپرسید...

ثبت نام از طریق واتس اپ
Close and go back to page

آموزش تعمیرات آبگرمکن

دوره آموزش تعمیرات آبگرمکن یکی از دوره های کاربردی و کارگاهی آموزشگاه دانش تاسیسات می باشد که تحت نظر سازمان فنی حرفه ای با همکاری اساتید مجرب برگزار می گردد. از مزایای این دوره ها می توان به عملی بودن این آموزش و مدرک معتبر ارائه شده اشاره نمود.

همچنین می توانید در کلاس های آموزش پکیج فنی حرفه ای که در تهران و اصفهان برگزار می گردد شرکت نمائید.

آوزش تعمیرا ت ابگرمکن دیواری در شهر تهران  و اصفهان

نام دوره

قیمت دوره

شروع

ثبت نام

دوره عمومی تعمیرات آبگرمکن (تهران)

3.500.000

تومان

اردیبهشت 1403

ثبت نا 1
  

دوره خصوصی تعمیرات آبگرمکن

4.500.000 تومان

با هماهنگی

ثبت نا 1
  

 

 

مزایای شرکت در دوره آموزش آبگرمکن 

ارائه گواهینامه ملی مهارت و قابل ترجمه از سوی سازمان فنی حرفه ای کشور

قابلیت ترجمه برای کلیه کشورهای خارجی جهت اخذ ویزای کار

امکان دریافت جواز کسب با مدرک اخذ شده از دانش تاسیسات

امکان اخذ نمایندگی از شرکت های معتبر با مدرک اخذ شده  

 

سرفصل آموزشی در زمینه آموزش آبگرمکن 

·          آبگرمکن دیواری 

·         ایمنی گاز ( ترموکوبل ) حسگر شعله ( یون)

·         آبگرمکن دیواری ( قدیم تا جدید ) سیستم پیزو الکتریک و ترانس فندک برقی(جرقه زن)

·          فیلم های آموزشی

·          قطعه شناسی ( نرم افزار ، عکس و کارگاه)

·         دمونتاژ و مونتاژ آبگرمکن

·          عیب یابی مکانیکی

·          باز و بست قطعات آبگرمکن  

·          عیب یابی حرفه ای ( تجربی . تست شیلنگ ها و نتیجه های عملی) 

·          حدود و اندازه شعله کوتاه و بلند و نحوه تنظیم آن 

·          انواع شعله آبی سوز و قانون دودکش ها

·          نصب و قوانین شرکت ها ( رعایت موارد ایمنی و دودکش ) طبق قوانین شرکت ها و آموزش نصب توسط خود شرکت انجام می شود.

نمونه گواهینامه فنی حرفه ای در رشته تعمیرکار آبگرمکن

 مدرک فنی حرفه ای ابگرمکن - صادر شده از سازمان فنی حرفه ای کشور

پشتیبانی پس از اتمام دوره آموزش آبگرمکن دیواری

بعد از پایان کلاس از شما پشتیبانی میشه تا بتونید مشکلاتتون را با کادر فنی آموزشگاه درمیون بگذارید و به یه تعمیرکار حرفه ای تبدیل بشین.

 

تضمین یادگیری دوره آموزش آبگرمکن در تهران

اگر پس از پایان دوره حس میکنید مطالب را به خوبی یاد نگرفته اید به شرط آنکه در همه کلاسها حضور داشته باشید و غیبت نداشته باشید می توانید مجددا در همان دوره آموزشی شرکت کنید تا مطالب را کاملا یاد بگیرید.

 

زمان برگزار کلاسهای آموزش آبگرمکن

کلاسهای اموزش آبگرمکن به طور معمول روزهای پنجشنبه و جمعه ها و یا روزهای زوج برگزار میشه و یکماه طول میکشه . اگر قصد دارید در مدت کمتری کلاس را بگذرونید و زودتر مدرکتون را بگیرید میتونید در کلاس خصوصی شرکت کنید.

برای ثبت نام کافیه از طریق منو ثبت نام بالای سایت اقدام کنید یا با شماره تلفن هایی که در پایین همین صفحه قرارداره تماس بگیرید.

عجله کنید زمان را برای حرفه ای بودن و کسب درامد از دست ندید.

 

عیب یابی و تعمیر آبگرمکن دیواری

قبل از هر اقدامی باید بدانید که آبگرمکن گازی است یا برقی! انواع آبگرمکن دیواری گازی در اغلب خانه ها نصب شده ولی تعداد آبگرمکن های برقی هم کم نیست. پیدا کردن ایراد و انجام کارهای تعمیراتی بستگی به نوع آبگرمکن دارد. آبگرمکن برقی، گازهای احتراقی تولید نمی کند و نیازی به دودکش ندارد. در این دستگاه ها  از ترموستات در کنار مخزن استفاده شده و کابل الکتریکی، دستگاه را به تابلو برق وصل می کند. اما آبگرمکن گازی دارای دودکش برای خروج گازهای احتراقی است. سیستم پیلوت، مشعل، ترموکوبل در دستگاه نصب شده و با برداشتن روکش بدنه دیده می شود. آبگرمکن از هر نوعی که باشد باید بتواند آب گرم ساختمان را تامین کند. برخی از رایج تریم مشکلات اینها هستند:

 

·         آبگرمکن داغ نمی شود

آیا آب گرم حمام، سرد است؟ این مشکل می تواند مربوط به آبگرمکن و یا مسدود شدن لوله های حمام باشد. در واقع هر گونه ایرادی در این لوله ها، احتمالا عامل اصلی است. هرگز به یک شیر آب، اکتفا نکنید. چند شیر دیگر را نیز باز کرده و جریان آب گرم را بررسی کنید. در صورتی که به کلی آب گرم ساختمان قطع شده باشد به سراغ آبگرمکن بوید و موارد دیگر را بررسی کنید. اگر آبگرمکن برقی یا گازی، آب را داغ نمی کند مشکل از گاز یا برق دستگاه است. قبل از تماس برای تعمیر آبگرمکن، بررسی کنید که آیا برق دستگاه روشن است؟ آیا گاز در جریان است یا قطع شده؟ برای گرم شدن آب باید برق و گاز هر دو وصل باشد. چراغ های روشن روی آبگرمکن دیواری هم راهنمای خوبی از رسیدن سوخت به آن است

 اگر در مورد گرم نشدن آب پکیج سوال دارید میتوانید مقاله مورد نظر را مطالعه فرمائید

·         آب بیش از حد داغ است

عیب یابی و تعمیر آبگرمگن را با بررسی تنظیم دما شروع کنید. اگر تنظیمات فعلی دستگاه زیاد است با کم کردن دما مشکل برطرف می شود ولی اگر دما با کم کردن حرارت نیز همچنان زیاد باشد، باید سریع دستگاه را خاموش کنید. برای تعمیر آبگرمکن و مشاوره با یک حرفه ای تماس بگیرد. داغ شدن آب بیش از حد می تواند خطراتی را ایجاد کندگاهی حتی با تنظیم دما، صدای آب جوش از درون دستگاه شنیده می شود و دمای آب بسیار بالاتر از حد تنظیم شده است. در این صورت امکان خرابی شیر تنظیم وجود دارد. تعمیر آبگرمکن دیواری که قادر به تنظیم دمای آب نیست یک کار تخصصی است که نیاز به تعویض قسمت معیوب دارد. در این مورد هرگز بدون تجربه قبلی نباید روکش بدنه دستگاه را باز کنید. تنها کار درست خاموش کردن دستگاه برای کاهش دمای آب و تماس با تعمیرکار است.

 

·         آب داغ رنگ گرفته است

یکی دیگر از مشکلات رایج در انواع آبگرمکن های خانگی اینست که آب داغ خارج شده از لوله ها، شفاف نیست. رنگ گرفتن آب داغ ناشی از وجود اکسیدهای فلزی در لوله ها و آب است. اگر رنگ آب داغ تازگی ها زرد، قرمز، قهوه ای، سبز یا شیری شده حتما به دنبال منشا آن باشید. اکسید فلزی کیفیت آب را خراب می کند. این آب به ظاهر بیماری زا نیست ولی به مرور می تواند مشکلاتی را به همراه دشاته باشد. برای مثال وجود سرب در آب آشامیدنی خطرات جدی به همراه دارد. با نصب فیلتر می توان تا حدودی جلوی اکسیدهای فلزی را گرفت ولی راه حل نهایی تعمیر آبگرمکن و عوض کردن لوله های فرسوده مسی است. در آبگرمکن های برقی این امر ناشی از رسوب کلسیم و منیزیم روی المنت است. در این مورد با تمیز کردن المنت، مشکل به طور کلی برطرف می شود.

 

·         آب گرم فشار ندارد

کم فشار بودن آب گرم چندین علت دارد. گاهی آبگرمکن مقصر نیست و لوله کشی آب ساختمان ضعیف است. کم فشار بودن آب منطقه نیز در این موضوع دخیل است. اما در صورتی که تا حال با فشار آب مشکلی نداشتید و تازگی ها این مشکل ایجاد شده، نیاز به بررسی دارد. قبل از تماس با تعمیرکار ابتدا ورودی آب به آبگرمکن را نگاه کنید شاید شیر فلکه آبگرمکن تا انتها باز نشده باشد. گاهی به دلیل مسافرت شیرهای آب و گاز بسته می شود و بعد از بازگشت فراموش می کنید شیرها را باز کنید یا مثلا آب نیمه باز شده. در این موارد مشکل خاصی پیش نیامده و خیلی ساده با باز کردن شیر آب ورودی به آبگرمکن فشار آب نیز مثل قبل خواهد شد. اما مشکل اصلی وقتی است که محفظه آب گرم، جرم گرفته باشد.

ارتباط با آموزشگاه دانش تاسیسات

شعبه تهران

شهر ری، سه راه ورامین، خیابان شهید غیوری، کوچه صالحی ، سرای محله شهید غیوری

تلفن:  09030770446

02136657315 - 02133372675

لوکیشن آموزشگاه دانش تاسیسات تهران

--------------------------

شعبه اصفهان

هشت بهشت غربی، انتهای ملک شمالی، نبش کوچه ریخته گران، روبروی قرض الحسنه ابوذر

تلفن: 03132722459

09909516260

09030770446

 لوکیشن آموزشگاه اصفهان

سامانه پیامک

5000203002020

جهت ثبت نام مشخصات خود را به شماره فوق پیامک نمائید.